"Ha egyszer becsapsz, az a Te szégyened,
ha kétszer, az az enyém....."






2009. október 10., szombat

Nemszeretem--Szeretem dal...........

Ma ujra láttalak....

eszembe jutott az Edda : Ujra láttalak száma....

gondoltam, felrakom ide...

meghallgattam...

és nem rakom fel....

nem illik ide....

nem Rólunk szól....

most először nem hallgattam örömmel Eddát....

csöpögősnek találtam....

nyálasnak....

hazugnak....

hazugnak, mint ........

tudtad, tudod, csak az őszinteséget becsülöm....

mindennek ellenére..............


bár mondhatnám Neked:

hallagass inkább Deák Bill Gyulát...

Ő az ÉLET-ről Halál-ról énekel...

az igazról....

mert az élet nem csöpögős....

nem nyálas...

komor....

tele fájtalommal....

tele sérelemmel....

megaláztatással...

betegséggel....

hazug emberekkel....

hallgasd Őt....



megérdemled....














Deák Bill Gyula : Ne szeress engem - dalszöveg



Tiéd minden cseppnyi víz,
Hívek, szolgák árasztják.
Soha egy kortyot rám ne bízz,
És ne kívánd, hogy szomjam bízzam rád.

Tiéd minden gyűrött ágy.
Az egész Föld a nyoszolyád.
Éljek úgy, hogy meg se áldj,
De ne kívánd, hogy vágyam bízzam rád.

Igaz, hívtalak, nagyon kellettél,
S én azt hittem, te lehajolsz egy emberért.
Ha nélküled nincs tovább,
De hitemet hiába bíztam rád.


(3x)
Szeresd őt, aki gyenge,
Szeresd őt, aki fél.
Szeresd őt, aki vesztes,
Kit azzá neveltél.

(Ne szeress engem!)

Nekem nem kell, aki lát,
Nekem nem kell, aki ért.
Minden titkod túl sötét.
Hát ne kívánd hogy sorsomat bízzam rád.


Csak járjon más írott utadon,
Hol biztosnak hitt megváltás a jutalom.
Így életük ennyit ér.
Én nem tudok sírni a lelkünkért.

Szeresd őt, aki gyenge.
Szeresd őt, aki fél.
Szeresd őt, aki vesztes,
Kit azzá neveltél.

(Ne szeress engem!)





Deák Bill Gyula : Betegség blues


Fehér szobában fehér az ágy,
Fehér a doktor, nem szól hozzád,
Fehér a műtő, fehér a csend,
Fehér a nővér és fehér a rend,
Fehér a Nap és fehér az éj,
Fehér ruhában jár a veszély,
Fehér ki ad és fehér ki kér,
Fehér az álom, s az ima fehér,
Fehér pirula, fehér magány,
Kiért jön el a Fehér Halál?
Fehér a fal és fehér a kő,
Fehér az utca és a temető,
Fehér ki símogat, fehér ki szúr,
Fehér ki segíthet: fehér az Úr.
Fehér a bőr, fehér a vér,.
Egyedül Billy nem fehér.

Deák Bill Gyula: Ha megszólalnál

Lépked az örök vándor,
Járja az éjszakát,
Néha a tó vizében
Meglátja önmagát.

Nem tűr Ő sötét felhőt,
Lopja a fényeket.
Ha egyszer megszólalnál,
Azt mond el mért van ez?
Mond, mért van ez?

Jön már a tenger-árvíz,
Szerelmed megfogan,
Kitépi őnmagából,
Bár élne boldogan.

Nem tud az ész a szívről,
Nem mondja el ha kell.
Ha egyszer megszólalnál,
Azt mond el mért van ez?
Mond, mért van ez?

Vissza jön egy szó,
enyhén csillogó.
Vissza jön egy szó,
halkan biztató...






Deák Bill Gyula : Elképesztő Blues


Ismerem a bubit, a kört –
az asztal-alatti makkot.
Ismerem a kést, a tőrt –
a zöld-maszk mögötti arcot.
Ismerem a vállverést –
a kőbányai tangót.
A „jobbra át” -ot,
a „hátra arc”-ot,
De balra itt a Mankóm.

Ismerem a feleséged –
és az amszterdami kurvát.
Ismerem a sorban állást
és a sarki kocsmát.
Ismerem a hús-zabálást,
a hentesnél a kampót –
Az utcát, amely jobbra fordul,
De balra itt a Mankóm.

Ismerem a csillagtalan,
éjszakai csendet –
ismerem a labdát,
mely nem gurulhat többet,
Ismerem a vonatot,
mely előtt nincs váltó.
Ha jobboldalról fúj a szél,
még balra itt a Mankóm.

Hej, csak magamat, magamat nem ismerem –
Hej, én magam sem értem –
az életem!

Deák Bill Gyula : Üvöltsön a szél


1.
Hol a hajó,mellyel tengerre szállhatok
Hol a fedélzet,ahol a kapitány én vagyok
Hej,hol az a tenger,ahol a vágyam végtelen
Hol az a part,ahol magamat meglelem?

2.
Hol az a lány,akit magamhoz ölelhetek mmm...
Hol az az ágy,ahol békét lelhetek mmm...
Hol az a szó,amely még szégyentelen óóó
Hol a jövö,hova hallik énekem?

Refr.:
Üvöltsön a szél!
Tomboljon a vihar!
Repítse messze az álmokat!
Tajtékos tenger,őrizd és óvjad
Tántorgó,szegény fiatalt

Refr.:3x



Deák Bill Gyula : Mindhalálig holnap


Mondtad: Igen –
mondtad már: Nem –
mondtad: Miért hagytuk, hogy így legyen!
Mondtad: hogy Kell –
mondtad, hogy: Még –
mondtad már azt is: Láss, ne csak nézz!
Mondtad, hogy: Itt –
mondtad: Miért –
mondtad már azt is: Miénk itt a tér!
Mondtad, hogy: Utca. –
mondtad, hogy: Fal –
mondtad, hogy nálad mindig: Két forint ez a dal –
Néhány éve mondtad –
Bíborban születtem –
néhány éve mondtad –
Zöld csillag lettem –
Most itt állsz és azt hiszed
lehetett volna más –
Így maradsz Te mindig:
Mindhalálig Holnapra vársz!
Mondtad, hogy: Fájdalom –
mondtad: Rossz vér –
mondtad: A becsület ennél mégis többet ér –
Mondtad: Majd most –
mondtad: Már tegnap –
mondtad, hogy: Várj míg felkel, majd a Nap –
Néhány éve mondtad –
bíborban születtem –
néhány éve mondtad –
Zöld csillag lettem –
Mondtad már: Rózsa –
mondtad, hogy: Szenvedély –
Mondtad: Ne várd a májust. Hosszú lesz a tél –
Mondtad: A játék –
mondtad: Király
mondtad, hogy: Szállj fel szabad madár!
Néhány éve mondtad:
Elszállt egy hajó a szélben –
néhány éve mondtad:
A kőfalak leomlanak –
Néhány éve mondtad: Lehetett volna más –
Így maradsz te mindig –
Mindhalálig holnapra vársz!

1 megjegyzés:

  1. Valaki, aki sokszor megnézi blogodat, mert sok szépet talál itt......2009. október 10. 23:37

    Nagyon megkeseredettek a szavaid ma!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés