"Ha egyszer becsapsz, az a Te szégyened,
ha kétszer, az az enyém....."






2009. június 28., vasárnap

Nem lehet megbocsátani, ha meghal, akit szeretünk.(Márai)









A szívem szerint szólok. Nő vagyok, nem szólhatok másképp.(Márai)














.....vajon lapoztál már a könyvbe, amit adtam....
nem azért adtam, hogy a polcra tedd
akkor díszesebbet adtam volna...
azért adtam, hogy olvass belőle....
menekülj hozzá. mikor nincs kihez szólni....
én most olvasgatom....
nekem nincs kihez szólni....
Hozzád annyira szólnék, de nem tehetem.....
önmagamnak megfogadtam, megvárom, hogy Te szólj hozzám...
nagyon nehezen állom meg....
minden nap megszenvedem, megerőszakolom magam.....
(ezért is jó, hogy van ez a blog....
itt szólok, s magamban olyan az érzés, mintha elmondtam volna Neked,
holott tudom, ezek a szavak nemigen jutnak el Hozzád....de mégis ott a remény,hátha....)
és Te?
vajon Neked nincs gondolatodban, hogy szólj hozzám?
mire vársz?
nagyon hiányzol....
hiányzanak a szavaid....
de meg kell várnom,hogy Te szólj először....
kell, hogy udvarolj nekem...
Te vagy a férfi....
tavaly is az volt a baj, restellem is, hogy nem követeltem ezt meg.....
megvárom ezt....
megvárom, hogy ne fogd vissza magad...
mert addig nem érdemled meg.......
majd ha kifakadsz és akár ordítva, akár suttogva, de megkeresnek szavaid....
addig olvasok Márait....
sok mindenre megtanít....
olvasni kéne Neked is....




ízelitőül néhány:




Az ember addig él, amíg van valamilyen személyes feladat, tennivaló, amit nem tud más végbevinni, csak ő.


A "férfiasság" (...) nem az, hogy tönkremegyünk valamiben, amit nem bírunk elviselni - talán férfiasabb az alku, a megoldás.


A világ csak azoknak bocsát meg ideig-óráig, akik szívükben szerények és alázatosak...





Nem tudós könyv ez ... Aki írta, nem ismeri a feltétlen igazságot és gyakran téved a részletekben. Mert ember. De keresi a feltétlen igazságot, s nem röstelli, ha téved a részletekben. Mert ember.



A szeretet szolgálat, aki nem ismeri az áhítatot, nem tud szeretni.


A legtöbb ember gyáva a szeretethez. Gyáva, a szó titkos és aljas értelmében: azt hiszi, hogy a szeretet gyöngeség. Ez a hamis szeretet. Az igazi másféle: öntudatos, céltudatos, cselekvő, igen, néha félelmesen józan és bátor. Nem elég szeretni: okosan és józanul kell szeretni.



A végén, mindennek a végén élete tényeivel válaszol a kérdésre, melyet a világ olyan makacson intézett hozzá. Ezek a kérdések így hangzanak: ki vagy?… Mit akartál igazán?… Mit tudtál igazán?… Mihez voltál hűséges és hűtlen?… Mihez vagy kihez voltál bátor vagy gyáva?… Ezek a kérdések. S az ember felel, ahogy tud, őszintén vagy hazugon; de ez nem nagyon fontos. Ami fontos, hogy a végén egész életével felel.



Egy csók mindig erényes; egy szó, mely a csókról beszél, mindig szemérmetlen.




A "plátói szerelem" éppen olyan esztelenség és otromba hazugság, mint hogy nincs vegetáriánus tigris: nem az a célja a szerelemnek, hogy plátói legyen.


Nélkülem nem tudsz élni, mert férfi vagy. Mert bennem van a titkosabb erő, amely nélkül nem vagy teljes ember. Nem tudsz nélkülem élni, mert nő vagyok. Az én leheletem ad szárnyat lelkednek, erőt a karodnak mosolyt a halott kőnek.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése